|
Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
Οι Άγιοι Σέλευκος και Στρατονίκη, σε νεαρή ηλικία ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου. Ήταν γνήσιο χριστιανικό ζευγάρι, που με τόση τελειότητα παρουσιάζει ο Απόστολος Παύλος στην προς Εφεσίους Επιστολήν του. Ήταν μια ψυχή και μια καρδιά. Αλλά όταν κλήθηκαν να διαλέξουν μεταξύ της ζωής τους και της πίστης τους, δεν δίστασαν ούτε στιγμή. Για να μείνουν ενωμένοι, έπρεπε να δεχτούν τον θάνατο για το Ευαγγέλιο. Και έτσι έπεσαν ιερά σφάγια, για να ανατείλουν περίλαμπροι την ήμερα της ανάστασης.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'στρατός' και 'νίκη' και εννοεί αυτήν που φέρνει τη νίκη στα στρατεύματα |
|
|
|
Επίσκοπος από την Γερμανία, βενεδικτίνος μοναχός ο οποίος ανέλαβε την διεύθυνση μοναστηριακής σχολής. Υπήρξε λαμπρός στο έργο του, διορατικός, φιλάνθρωπος. Πέθανε στην Αυστρία περίπου το 994.
|
Από τα Γερμανικά 'wolf'=λύκος και 'gang'=συμμορία, μονοπάτι και σημαίνει την περιφερόμενη αγέλη λύκων. |
|
|
Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου και όλοι τους υπήρξαν ευωδιά Χριστού, ευχάριστη στο Θεό, και ευωδία μεταξύ των σωζόμενων πού άκουγαν απ' αυτούς το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου.
Ο Άγιος Αμπλίας έγινε επίσκοπος Οδυσσουπόλεως και ο Ουρβανός, επίσκοπος Μακεδονίας. Επειδή και οι δύο γκρέμιζαν τα είδωλα, θανατώθηκαν μαρτυρικά.
|
Από την Λατινική λέξη 'amplio' που προέρχεται από τη λέξη 'amplus' και σημαίνει τον ευρύ, τον μέγα, τον δαψιλή, τον μεγαλοπρεπή, τον επιφανή και ένδοξο. |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι συναπόστολοι Απελλής, Αριστόβουλος, Αμπλίας, Ουρβανός, Στάχυς καὶ Νάρκισσος.
|
|
Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Ιησού Χριστού, που εμφανίσθηκαν μετά την σταύρωση και ανάστασή του.
Ο Άγιος Απελλής έγινε επίσκοπος Ηράκλειας και πολλούς έφερε στη χριστιανική πίστη.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'απελλάζω'=εκκλησιάζομαι και εννοεί τον εκκλησιαστή που μετέχει στην λαϊκή βουλή |
|
|
Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου και όλοι τους υπήρξαν ευωδιά Χριστού, ευχάριστη στο Θεό, και ευωδία μεταξύ των σωζόμενων πού άκουγαν απ' αυτούς το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου.
Ο Άγιος Στάχυς έγινε πρώτος επίσκοπος Βυζαντίου, και αφού διάνυσε 16 χρόνια στο αποστολικό κήρυγμα, ειρηνικά αναπαύθηκε εν Κυρίω.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ευ' και 'στάχυ' και σημαίνει όμορφο, καλό, στάχυ, μεταφορικά τον ακμαίο.
|
|
|
Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
Ο Άγιος Επίμαχος καταγόταν από την πόλη Πηλούσιο της Αιγύπτου και έζησε την εποχή που ο διοικητής της Αλεξάνδρειας Απελλιανός καταδίωκε τους Χριστιανούς.
Ο Άγιος Επίμαχος μοίρασε τα υπάρχοντα του στους φτωχούς και κατέφυγε στην έρημο, όπου έκανε άσκηση στην τελειότερη πνευματική ζωή. Αλλά όταν άρχισε ο διωγμός των Χριστιανών, αποφάσισε να πάει στην Αλεξάνδρεια, για να συμμετέχει από κοντά στη σκληρή και φλογερή πάλη.
Εκεί, κατηγορήθηκε στον διοικητή ως Χριστιανός και συνελήφθη. Ο Απελλιανός τον διέταξε να θυσιάσει στα είδωλα. Όταν ο Άγιος αρνήθηκε διέταξε να τον βασανίσουν μέχρι που απέθανε..
|
Αυτός που αποτελεί αντικείμενο αμφισβήτησης και διαμάχης π.χ. 'το επίμαχο θέμα είναι...'
|
|
|
|
Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου και όλοι τους υπήρξαν ευωδιά Χριστού, ευχάριστη στο Θεό, και ευωδία μεταξύ των σωζόμενων πού άκουγαν απ' αυτούς το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου.
Ο Άγιος Αμπλίας έγινε επίσκοπος Οδυσσουπόλεως και ο Ουρβανός, επίσκοπος Μακεδονίας. Επειδή και οι δύο γκρέμιζαν τα είδωλα, θανατώθηκαν μαρτυρικά.
Ο Άγιος Νάρκισσος χειροτονήθηκε επίσκοπος Αθηνών. Η αλήθεια, όμως, του Ευαγγελίου, την οποία δίδασκε με ζήλο, εξήγειρε τους ειδωλολάτρες, με αποτέλεσμα να τον βασανίσουν και να παραδώσει την ψυχή του μαρτυρικά.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'ναρκάω' και εννοεί αυτόν που προκαλεί νάρκωση |
|
|
|
| Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
|
Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
Ένας από τους 70 Αποστόλους που ο Απόστολος Ανδρέας διόρισε Επίσκοπο Μακεδονίας.
|
Από το Λατινικό 'urbanus' =αστικός και κατ’ επέκταση ο καλλιεργημένος, ο εύχαρις, ο γλαφυρός |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από την Λατινική λέξη 'amplio' που προέρχεται από τη λέξη 'amplus' και σημαίνει τον ευρύ, τον μέγα, τον δαψιλή, τον μεγαλοπρεπή, τον επιφανή και ένδοξο. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το ανδρικό Απελλής που προέρχεται αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'απελλάζω'=εκκλησιάζομαι και εννοεί τον εκκλησιαστή που μετέχει στην λαϊκή βουλή |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα. Πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Αυτή που αποτελεί αντικείμενο αμφισβήτησης και διαμάχης π.χ. 'το επίμαχο θέμα είναι...' |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ευ' και 'στάχυ' και σημαίνει όμορφο, καλό, στάχυ, μεταφορικά την ακμαία.
|
|
|
|
Για χριστιανική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'ναρκάω' και εννοεί αυτόν που προκαλεί νάρκωση |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το Λατινικό 'urbanus' =αστικός και κατ’ επέκταση ο καλλιεργημένος, ο εύχαρις, ο γλαφυρός |
|
-
|
|
Ο Άγιος Νεομάρτυς Νικόλαος, από τις Καρυές της Χίου, μαρτύρησε στις 31 Οκτωβρίου 1754 μ.Χ.
|
Από τα ουσιαστικά νίκη και λαός και σημαίνει "αυτός για τον οποίο ο λαός πιστεύει ότι μπορεί να του φέρει τη νίκη". |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Το αρχικό όνομα του Αβραάμ (στα Ελληνικά Αβράμιος) που σημαίνει τον ύψιστο ή υπέροχο πατέρα.
Έτσι ονομαζόταν αρχικά ο Αβραάμ, αλλά άλλαξε το όνομα του σύμφωνα με διαταγή του Θεού, ώστε από Άβραμ "ύψιστος πατέρας" να ονομάζεται Αβραάμ "ύψιστος πατέρας μας". |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα Bar - nebh’a και σημαίνει "ο γιος της παρηγοριάς" ή "γιός του προφήτη". |
|
|
|
Οι Άγιοι Μάρτυρες Επίμαχος και Γορδιανός κατάγονταν από την Ρώμη και άθλησαν επί αυτοκράτορα Δεκίου (249-251 μ.Χ.). Συνελήφθησαν και ο άρχοντας τους πίεζε ν' αρνηθούν τον Χριστό και να θυσιάσουν στα είδωλα. Επειδή όμως έμειναν ακλόνητοι στην πίστη τους, βασανίστηκαν σκληρά και κατόπιν αποκεφαλίστηκαν. Η μνήμη τους επαναλαμβάνεται στις 31 Οκτωβρίου.
|
Στα Λατινικά ο Γορδιανός είναι αυτός που ανήκει στον Γόρδιο ή προέρχεται από το Γόρδιο.
Αρχαίο Ελληνικό όνομα που πιθανώς να προέρχεται από το ρήμα ‘οργάω’ που σημαίνει διογκώνομαι από υγρασία, είμαι γεμάτος υγρό, και όσον αφορά ανθρώπους γίνομαι λάγνος, έχω σφοδρήν ερωτική επιθυμία. |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Στα αρχαία Ελληνικά το μόνο όνομα που προσφέρεται σαν πιθανή ετυμολογική ρίζα του ‘Δαμιανός’ είναι το Δάμων. Προσθέτοντας την, Βυζαντινο-Λατινικής προέλευσης, κατάληξη -ιανός το κάνει να σημαίνει αυτόν που ανήκει στον Δάμωνα.
Εύκολα θα μπορούσαμε, ίσως, να υποθέσουμε ότι προέχεται από το ρήμα δαμέω=δαμάζω και σημαίνει αυτόν που διαθέτει τα προσόντα που απαιτούνται για την καθοδήγηση του λαού. |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'δόρυ'=πολεμικό όπλο, ακόντιο και 'μέδω'=βασιλεύω, κυβερνώ και σημαίνει αυτόν που κυβερνά με τη δύναμη των όπλων. |
|
|
|
Οι Επίμαχος και Γορδιανός κατάγονταν από την Ρώμη και άθλησαν επί αυτοκράτορα Δεκίου (249-251 μ.Χ.). Συνελήφθησαν και ο άρχοντας τους πίεζε ν' αρνηθούν τον Χριστό και να θυσιάσουν στα είδωλα. Επειδή όμως έμειναν ακλόνητοι στην πίστη τους, βασανίστηκαν σκληρά και κατόπιν αποκεφαλίστηκαν,
|
Αυτός που αποτελεί αντικείμενο αμφισβήτησης και διαμάχης π.χ. 'το επίμαχο θέμα είναι...'
|
|
|
|
Ο Άγιος Ιάκωβος έγινε επίσκοπος Αντιοχείας της Μυγδονίας, που ονομάζεται και Νίσιβις (ή Nησίκη) και βρίσκεται μεταξύ των ποταμών Τίγρη και Ευφράτη.
Για την μεγάλη του αρετή, ο Θεός του είχε δώσει το χάρισμα της θαυματουργίας. Μάλιστα με την δύναμη του Χριστού, ανέστησε ακόμα και νεκρό, ενώ βοήθησε πολλούς να γίνουν Χριστιανοί.
Μετείχε στη Σύνοδο της Νίκαιας και μετά τη λήξη της Συνόδου πήγε στην Κωνσταντινούπολη, όπου παρέστη στην κηδεία του Πατριάρχη Μητροφάνη του Α'.
Ο Ιάκωβος έγραψε και βιβλίο ψυχωφελέστατο, για το όποιο αναφέρει ο επίσκοπος Θεοδώρητος.
|
Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα Γιακόβ που σημαίνει φτέρνα. Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, όταν γεννήθηκε ο Ιακώβ, κρατούσε την φτέρνα του δίδυμου αδερφού του, Ησαύ, που είχε γεννηθεί πρώτος. Από εδώ ξεκίνησε και το γνωστό θέμα για τα πρωτοτόκια και το πιάτο φακής (Γνωστή η φράση ‘για ένα πιάτο φακής’). |
|
|
|
Ο πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Κοτσούρωφ (Kochurov) ήταν ο πρώτος κληρικός - θύμα της Οκτωβριανής Επανάστασης.
Το 1901 μ.Χ., μετά την αποφοίτησή του από την Θεολογική Ακαδημία της Αγίας Πετρούπολης, διορίσθηκε εφημέριος της Ρωσικής Κοινότητας του Σικάγου. Επιστρέφοντας στη Ρωσία, δολοφονήθηκε από τους Μπολσεβίκους στο Tsarskoe Selo, τον Νοέμβριο του 1917 μ.Χ.
|
Εξελληνισμένο Εβραϊκό όνομα από το (יה) ΄για’, ένα από τα Εβραϊκά ονόματα του Θεού και το (חנן), ‘χανάν = δώρο και σημαίνει δώρο του Θεού. Το αντίστοιχο του στα Ελληνικά είναι το Θεόδωρος. |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Από το αρχαίο ουσιαστικό κόσμος (στολισμός,κόσμημα) και σημαίνει "αυτός που αγαπάει την τάξη, τον στολισμό". |
|
|
|
Βιογραφία
Το Άγιο Παιδί μαρτύρησε, αφού το θανάτωσαν σπάζοντας το κεφάλι του με ογκόλιθο.
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Το όνομα είναι παλίνδρομο (καρκινικό), δηλαδή διαβάζεται και αντίθετα.
Δεν εντοπίστηκε η ετυμολογία του Ελληνικού ονόματος. Μάλλον προέρχεται από το εβραϊκό 'סַבָא' (σαβα), που σημαίνει "ξεκούραστος".
Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη το Σάββατο είναι η έβδομη και τελευταία μέρα της Δημιουργίας κατά την οποία ο Θεός ξεκουράστηκε. Είναι ημέρα αργίας και ξεκούρασης των Εβραίων. Η αντίστοιχη μέρα ξεκούρασης για τους Χριστιανούς είναι η Κυριακή και για τους Μουσουλμάνους η Παρασκευή. |
|
|
|
Οι Άγιοι Σέλευκος και Στρατονίκη, σε νεαρή ηλικία ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου. Ήταν γνήσιο χριστιανικό ζευγάρι, που με τόση τελειότητα παρουσιάζει ο Απόστολος Παύλος στην προς Εφεσίους Επιστολήν του. Ήταν μια ψυχή και μια καρδιά. Αλλά όταν κλήθηκαν να διαλέξουν μεταξύ της ζωής τους και της πίστης τους, προτίμησαν το δεύτερο.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'σέλας' = φως και λευκός και σημαίνει 'λευκός σαν το φως'. |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Από το ουσιαστικό στέφανος (στεφάνι) και σημαίνει "στεφανωμένος". |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στέφανος, Bαρνάβας, Tρόφιμος, Δορυμέδων, Kοσμάς, Δαμιανός, Σάββας, Bάσης, Αβράμιος «και της συνοδίας αυτών»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'τρόφιμος' και σημαίνει αυτόν που διατρέφεται από κάποιο |
|
31 Οκτωβρίου > Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα
|
|
|
Ένας εκ των 70 Αποστόλων, αδελφός του Αποστόλου Βαρνάβα. Χειροτονήθηκε από τον Απόστολο Παύλο σε Επίσκοπο που τον απέστειλε στη Βρετανία για τη διάδοση του Χριστιανισμού. Η μνήμη του γιορτάζεται ατις 15 Μαρτίου ενώ την 31η Οκτωβρίου συνεορτάζεται με τους συναπόστολους Στάχυ, Απελλή, Αμπλία, Ουρβανό καὶ Νάρκισσο.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άριστος' + 'βουλή' = ο άριστος σύμβουλος, ο έχων καλή θέληση |
|
|
|
| Οι Άγιοι Επίμαχος ο Αιγύπτιος, Στρατονίκη, Ουρβανός, Στάχυς, Νάρκισσος, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, και Αριστόβουλος οι Απόστολοι από τους Εβδομήκοντα |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία μα τέτοιο όνομα πηγσίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
|
άριστη + βουλή = η άριστη σύμβουλος, η έχουσα καλή θέληση |
|
|
|
Δεν έχουμε λεπτομέρειες για το βίο του, η εκκλησία τον τιμά μαζί με άλλους εννέα αγίους που φαίνεται να έχουν μαρτυρήσει ή ασκητέψει μαζί.
|
31 Οκτωβρίου > Όσιοι Σπυρίδων και Νικόδημος «οι εν τω σπηλαίω»
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληρφορίες για τον Ρώσο αυτόν όσιο
|
Από τα ουσιαστικά νίκη και δήμος και σημαίνει "η νίκη του δήμου, του λαού". |
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες εκτός του ότι ήταν Ρώσσος.
|
Πιθανόν να προέρχεται από το αρχαίο ουσιαστικό σπυρίς, γενική σπυρίδος (ψαροκόφινο). Επομένως Σπυρίδων είναι ο κοφινάς, ο καλαθάς.
Άλλη εκδοχή: Ο εύπορος, που έχει πολύ σιτάρι.
Πνευματικός άνθρωπος.
|
|
|
|
|
|