|
|
Μαρτύρησε δια λιθοβολισμού.
Ίσως να πρόκειται περί του Αγίου Εβόρη
|
|
|
Η Ενόη και η Εβόρη μαρτύρησαν και οι δύο δια λιθοβολισμού. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για τους Αγίους Ενόη και Εβόρη.
|
|
|
Μαρτύρησε στα χρόνια του Μαξιμιανού (286 - 305 μ.Χ.). Συνελήφθη επειδή ήταν χριστιανή στην Σκυθούπολη της Παλαιστίνης και αφού την έσυραν γυμνή μέσα στην πόλη, τελικά την έκαψαν ζωντανή.
|
Ίσως από την αρχαία ελληνική λέξη 'θως' που σημαίνει τσακάλι και να εννοεί τη μάνα των τσακαλιών. |
|
|
|
Διακεκριμένος πολιτικός του Βυζαντίου και ευσεβέστατος χριστιανός. Ο Μέγας Κωνσταντίνος, εκτιμώντας τα ηθικά και πολιτικά του χαρίσματα, του έδωσε το αξίωμα του πατρικίου και τον διόρισε Δούκα και Αυγουστάλιο της Αλεξανδρείας.
Φαίνεται ότι καταδικάστηκε για παράνομες ενέργειες τις οποίες αρνήθηκε να διακόψει και εκτελέστηκε το 363 μ.Χ.
|
Από το όνομα της θεάς 'Άρτεμις' που ίσως να είναι αρχαιότερο του Μυκηναϊκού πολιτισμού έτσι που δεν κατέστη ακόμη δυνατόν να ετυμολογηθεί. Πιθανολογείται όμως ότι μπορεί να προέρχεται από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'αρτεμέω' = είμαι αρραγής, άρτιος, υγιαίνω.
Στον Κρατύλο του Πλάτωνα ο Σωκράτης ισχυρίστηκε ότι η Άρτεμις πήρε το όνομα της από την ακεραιότητα (αρτεμές) του χαρακτήρα της και την σεμνότητά της, διότι επιθυμούσε την παρθενία της.
Η κατάληξη -ίσιος δηλώνει ότι ανήκει στην θεά.
|
|
|
|
Μαρτύρησε δια λιθοβολισμού.
|
|
|
Ηγούμενος στην Περσία, μαρτύρησε το 341. Βασανίστηκε και αποκεφαλίστηκε με τους δώδεκα μοναχούς του στο Ιστάρ ‘Ishtar’ κατά τη διάρκεια της δίωξης του Σαπόρ ‘Sapor’. Ίσως είναι ο ίδιος με τον ηγέτη μιας ομάδας που εκτελέστηκε στην Περσεπόλη το 342 και μνημονεύεται στις 20 Οκτωβρίου
|
Από τα Τουρκικα 'usta'=υπεύθυνος και 'han'=πανδοχείο και σημαίνει τον ηγούμενο. |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
|
Από το όνομα της θεάς 'Άρτεμις' που ίσως να είναι αρχαιότερο του Μυκηναϊκού πολιτισμού έτσι που δεν κατέστη ακόμη δυνατόν να ετυμολογηθεί. Πιθανολογείται όμως ότι μπορεί να προέρχεται από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'αρτεμέω' = είμαι αρραγής, άρτιος, υγιαίνω.
Στον Κρατύλο του Πλάτωνα ο Σωκράτης ισχυρίστηκε ότι η Άρτεμις πήρε το όνομα της από την ακεραιότητα (αρτεμές) του χαρακτήρα της και την σεμνότητά της, διότι επιθυμούσε την παρθενία της.
Η κατάληξη '-ισία' δηλώνει ότι ανήκει στην θεά. |
|
|
|
Ο Ενόης και Εβόρης μαρτύρησαν και οι δύο δια λιθοβολισμού. Ορισμένοι Συναξαριστές τους αναφέρουν σαν Αγίες Εβόρη και Ενόη. Ίσως πάλι, να πρόκειται περί των μαθητών του Αγίου Μίλου, Εβόρη και Σενοεί.
|
|
|
Σημείωση από τα σχετικά για την οσία Ματρώνα την Χιοπολίτιδα:
Επειδή στα γυναικεία μοναστήρια συνήθιζαν να αποκαλούν την ηγουμένη κυρά, επικράτησε μέχρι και σήμερα να καλούμε την Οσία Ματρώνα, Αγία Κυρά και από αυτό προέρχονται και τα ονόματα Κυράτσω και Κερασιά που εορτάζουν σήμερα.
|
Από το ομώνυμο φυτό κερασιά. |
|
|
|
Για χριστιανική εορτή παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από το ομώνυμο φυτό κερασιά. |
|
|
|
Σημείωση από τα σχετικά για την οσία Ματρώνα την Χιοπολίτιδα:
Επειδή στα γυναικεία μοναστήρια συνήθιζαν να αποκαλούν την ηγουμένη κυρά, επικράτησε μέχρι και σήμερα να καλούμε την Οσία Ματρώνα, Αγία Κυρά και από αυτό προέρχονται και τα ονόματα Κυράτσω και Κερασιά που εορτάζουν σήμερα.
|
Από την Ελληνική λέξη 'κυρά' |
|
|
Η θεά Νταϊάνα στο κυνήγι Guillaum Seignac |
|
Κατ' οικονομία γιορτάζει του αγίου Αρτέμιου
|
Εξελληνισμένος τύπος του λατινικού ονόματος της Θεάς Αρτέμιδος Diana. |
|
-
|
|
Έζησε επί βασιλείας Λέοντος του Σοφού και Κωνσταντίνου Προφυρογέννητου. Για την αγιότητα της ζωής του, κατατάχθηκε στους Αγίους της εκκλησίας της Τραπεζούντας.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό 'βασιλεύς' που προέρχεται από τις λέξεις 'βάσις' και 'λεώς'=λαός στα Δωρικά και θεωρείτο η βάσις του λαού. |
|
20 Οκτωβρίου > Άγιοι Ζεβινάς, Γερμανός, Νικηφόρος και Αντωνίνος
|
|
|
Οι Άγιοι αυτοί μαρτύρησαν επί Μαξιμιανού (286-305). Και ο μεν Αντωνίνος ήταν γέροντας, οι δε υπόλοιποι τρεις, νέοι. Συνελήφθησαν επειδή ήταν χριστιανοί, από κάποιον Μάζο στην Καισαρεία και αποκεφαλίστηκαν. Μαζί τους μαρτύρησε και η Αγία Μαναθώ.
|
Από τη Λατινική λέξη ‘germanus’=ομογάστριος, αυτάδελφος, γνήσιος αδελφός.
Σήμερα συνηθίζεται να εννοεί αυτόν που κατάγεται από την Γερμανία. |
|
20 Οκτωβρίου > Άγιοι Ζεβινάς, Γερμανός, Νικηφόρος, Αντωνίνος και Μαναθώ
|
|
|
Ο Ζεβινάν από την Συρία μαρτύρησε μαζί με τους Γερμανό, Νικηφόρο, Αντωνίνο και Μαναθώ στην Συρία του 3ου αι. μ.Χ. Συνελήφθησαν για προσυλιτισμό και καταστροφές σε ναούς, βωμούς και άλλων ιερών των Ελλήνων και επειδή αρνήθηκαν να σταματήσουν δικάστηκαν και εκτελέστηκαν.
|
Πιθανώς αρχαίο Ελληνικό, όμως υπό περαιτέρω διερεύνηση |
|
20 Οκτωβρίου > Αγίων Αντωνίνου, Ζαβινά, Γερμανού και Νικηφόρου.
|
|
|
Οι Άγιοι αυτοί μαρτύρησαν επί Μαξιμιανού (286-305). Και ο μεν Αντωνίνος ήταν γέροντας, οι δε υπόλοιποι τρεις, νέοι. Συνελήφθησαν επειδή ήταν χριστιανοί, από κάποιον Μάζο στην Καισαρεία και αποκεφαλίστηκαν. (Η μνήμη τους επαναλαμβάνεται και την 12η Νοεμβρίου, μαζί με την Αγία Μαναθώ).
|
Από το νίκη και το φέρω και σημαίνει αυτόν που φέρνει τη νίκη, τον τροπαιοφόρο. |
|
|
|
Το αρχικό της όνομα ήταν Μαρία και γεννήθηκε στο χωριό Βολισσός της Χίου.
Όταν πέθαναν οι γονείς της χειροτονήθηκε μοναχή και μετονομάσθηκε Ματρώνα. Εξελέγη ηγουμένη και υπό τις οδηγίες της η αδελφότητα ζούσε με πολλή εγκράτεια, υπακοή και ευσέβεια. Το 1462 η Ματρώνα πέθανε, αφού έζησε ζωή πραγματικά αγία. Σημείωση: Επειδή στα γυναικεία μοναστήρια συνήθιζαν να λέγουν την ηγουμένη κυρά, επικράτησε μέχρι και σήμερα να καλούμε την Οσία Ματρώνα, Αγία Κυρά και από αυτό προέρχονται και τα ονόματα Κυράτσω και Κερασιά που εορτάζουν σήμερα.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη μήτρα = μητέρα και εννοεί την αφιερωμένη στην μητέρα των θεών, στην δε χριστιανική θρησκεία στην μητέρα του Ιησού. |
|
|
|
Aσκήτευσε στη νήσο Κεφαλληνία.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη γέρας=έπαθλο και σημαίνει "βραβευμένος". |
|
|
|
|
|